Hoeveel kilogram kan je binnen 7 dagen kwijt raken?

Hieronder ontdek je hoe je je dieetplannen kan ondersteunen met een correcte en realistische ‘mind-set’ als het aankomt op succesvol afslanken:

Als je vijfhonderd calorieën per dag meer gebruikt dan je binnenkrijgt voor elke dag van één hele week verlies je zo ongeveer vijfhonderd gram tot één kilogram.

Als je precies dat één maand ‘volhoud’ -of gewoon doet- val je dus ergens tussen de 2,5 en 4 kilo af! En dat is best een heel serieus verschil! Dat merk je wel hoor. In je broekmaat en je ziet dat in de spiegel..

Dat is een heel realistisch en normaal cijfer en onder bovenstaande voorwaarden bijna ‘wetenschappelijk’ van aard. Je blijft elke week afslanken: elke dag calorieënrestrictie = elke dag afslanken.

Wil je sneller afslanken é​cht een hele serieuze duw geven? Ga dan echt minder eten én tegelijkertijd meer bewegen of sporten.

Voorbeeldje:

Als je je calorieën per dag beperkt tot ergens tussen de 1050 en 1200 EN je sport meer dan 1 uur per dag dan kun je zeker ergens tussen de 1,5 en 3,5 kilogram in je eerste week van afslanken kwijt raken. Als je meer dan 125 kilo weegt gaat dit nog een stuk sneller.

Wil je ook je BMI uitrekenen? Gebruik dan deze BMI calculator.

Author: